A kaptár – Megtorlás (Resident Evil: Retribution)

Színes, német-amerikai akció-horror.

A kaptár - Megtorlás (Resident Evil: Retribution)

Tartalom, rövid leírás:

Tavaly megkaptuk a Kaptár c. film ötödik részét, amely a híres Resident Evil horror – videojátékokon alapul. Most az a kérdés, hogy vajon igazából mennyi köze is van a
filmnek a játékokhoz. Ebből a kritikából nem fog kiderülni, soha nem játszottam velük, de ha van némi alapismeret a Capcom által készített konzoljátékról talán nem
árt. Szóval a lényeg: a világ egyik legnagyobb vegyi fegyverekkel kísérletező vállalata, az Umbrella Corporation a világra szabadít egy vírust, ami lassan megfertőz minden embert, élőhalottakká változtatva őket. Természetesen a film története is ugyanezt követi. A stúdiók is kezdtek felfigyelni a sikerre, 2002-ben a Constantin Film (később a
Sony) megvette a jogokat és Paul W.S. Anderson által elkészült a Kaptár című filmet, Milla Jovovich főszereplésével, ami óriási sikert aratott. Világszerte 102 millió dollárt kaszált. Kérdés sem volt, két évvel később jött is a folytatás, ezúttal Alexander Witt kezeiből Apokalipszis alcímmel és bár kritikailag eléggé lehúzták, mégis 129 millió dollárt hozott a stúdiónak, úgyhogy 3 év múlva már jött is a 3. rész, A kaptár – Teljes pusztulás, Russell Mulcahy rendezőtől, végül a maga 147 millió dolláros bevételével. Mivel a sorozat népszerűsége egyre csak nőtt és nőtt, 2010-ben jött a 4. rész, Túlvilág címmel, na meg persze Paul W.S. Anderson visszatérésével és a legújabb 3D-s technológiával leforgatott film összesen 296 millió dolláros bevételt hozott. Magától értetődően 2012-ben, szintén 3D-ben, Milla Jovovich-al és Paul W.S. Anderson-al
megszületett A kaptár – Megtorlás.


A film egyébként megtekinthető függetlenül attól láttuk-e az első 4 részt vagy nem. Az alkotás elején Alice (Milla Jovovich) 2 percben szépen összefoglalja mi is történt
eddig. Bele is vágunk a közepébe, rögtön onnan folytatjuk, ahol a 4. rész véget ért, de ez az első 6 percben el is van intézve és jön az új történet, már ha egyáltalán történetnek lehet nevezni. És most itt az elején leszögezem: szeretem a Resident Evil filmeket. Vannak benne óriási agyatlanságok, erről később fogok is írni, de minden
botrányos hibája ellenére szeretem (hogy miért is, az később kiderül), de most nem nézői, hanem kritikai szemmel írok a filmről, így nem vagyok hajlandó, sőt, nem
tehetem meg hogy egyszerűen ne húzzam le valamilyen mértékig. Tehát, nos, igen, nyomokban talán történet is található, ezt akkor próbáljuk megkeresni.

Alice-t elkapja az Umbrella Társaság és egy kihallgató – szerűségű szobában tér magához, ahonnan később (érdekes módon) megszökve kiderül, hogy egy hatalmas méretű tesztlaborban van, amit a biofegyvereket gyártó cég azért tart fenn, hogy kedvére kísérletezgethessen egy esetleges bioveszély esetén. Megkapjuk Alice segítőjét, Ada Wong-ot (Bingbing Li), aki majd segít neki megszökni innen egy csapat segítségével, akit a már 4. részben látott fő gonosz Albert Wesker (Shawn Roberts) toborzott, mert szükségük van rá. Hogy miért is, az a film végén kiderül. És hát így ennyi a film története.

Seperc alatt ál-New Yorkban vannak, majd ál-Moszkvában, közben egy kertvárosban, végül valahol az Antarktiszon, persze mindegyik helyszínen van egy nagy harc vagy összecsapás, amit az első részből már megismert komputer-hologram, a Vörös Királynő generál.

Egyszerűen annyi hibája van a filmnek, hogy fogalmam sincs hol kellene kezdeni. Talán ott, hogy ez a történet így teljesen röhejes. Semmi lényege nincs az egésznek, mindenki csak van, miközben a fekete, valamilyen fűzős cuccba bújt Milla Jovovich aprítja a zombikat és talán ez az egyik legjobb pontja a filmnek, no meg a zene, de erre később még kitérek. A sok akció meg látvány szinte teljes mértékben elnyomja a sztorit, sőt, még a párbeszédeket is, hiszen abból alig van pár, az is teljesen felesleges, szájbarágós. A Kaptár – filmek elkezdtek egyre jobban a látvány felé menni és bár be kell vallani, az igenis jól sikerült, vannak még köztünk olyanok, akik épeszű történetre vágynak, nagy csavarokra és tudom, hogy egy (elvileg) horrorfilmtől nehéz ilyet elvárni, de azért menjünk már vissza George A. Romero zombifilmjeire. Ott volt horror (itt nincs), volt akció, volt történet, teljesen rendben voltak a szereplők, de itt nem! A szereplők olyan laposak, mint egy A4-es papír, pedig ígértek itt nekünk Alice-eredetet, meg kaptunk sok szereplőt a játékokból, de amíg nem képesek érzelmek kifejezésére, addig értelmetlen volt a dolog. És itt nem a színészekkel van a baj, hiszen tudjuk hogy Milla Jovovich tud (tudott) jól játszani (lásd: Ötödik elem, .45 – A bosszú íze). Sajnos a többi noname színészekről nem igazán lehet nyilatkozni, a Resident Evil 4. játékból ismert Ada Wong-ot egy teljesen ismeretlen színésznő játssza, akivel szerintem nincs gond, sőt, talán még ő hozta ki a legtöbbet a karakterből, már amennyire az lehetséges volt. Vagy itt említeném meg Sienna Guillory-t, aki Jill Valentine-t alakítja és aki már a 2. filmben is szerepelt. Itt van még a játékból már híres Leon Kennedy (Johann Urb), de csak azért, mert gondolom a rajongók követelték, mert megközelítőleg 3 mondatot kapott és slussz-passz.

És vannak még itt apró bakik is, amik fölött először simán át lehet siklani, de aztán beugrik hogy Hopp! Mi is volt ez? Egyik ilyen jelenet Alice szökése a kihallgatószobából. Úgy látszik az Umbrellánál annyira adnak a biztonságra, hogy őket nem érdekli, hogy a fogoly mellett ott van a ruha és a fegyver, amivel elslisszolhat.
Vagy a tény, hogy ezeknek a zombiknak van agyuk, motort vezetve üldözik hőseinket vidáman, némelyikük még egy láncfűrésszel is beugrik „ijesztgetni”. De ezek annyira szuperzombik, hogy vér sem folyik belőlük. Alice a teljesen fehér folyosón ütlegeli a zombikat, vér nincs, csak a legvégén, egy-egy távoli vágásban. Különleges kedvencem viszont, mikor az autós üldözéses jelenetben az egyik shotban már teljes roncs a kocsi, a következőben mintha vadiúj lenne. Jó, persze ez már szőrszálhasogatásnak tűnhet, de ha már pocsék a sztori, rosszak a karakterek és eltűnik a horror ami olyan jó volt az 1. részben, ezekre igazán lehetne figyelni.

Próbáljuk elővenni a pozitívumokat, hiszen azokból is van egy-kettő. Kiemelném a Tomandandy által komponált filmzenét, hiszen valami fantasztikusra sikeredett a
nyitójelenettel együtt. Egyszerűen a hideg futkosott végig a hátamon, ahogy ment a „Flying Through The Air” és közben szembesültünk azzal, mi is történt akkor a
Túlvilág után. Szintén jó pont a remek koreográfia a harcoknál, nagyon élethűre sikeredtek és még a dublőzök sem annyira feltűnőek. Megjegyezném azért, hogy bár a nyitójelenet nagyon hatásosra sikerült, időpocsékolásnak is lehet venni a recap-ot, főleg, hogy a játékidő 117 perc, ebből 10 perc stáblista. Ergó mozgóképből csak 107
percet kapunk, ami lehet, hogy elég is ha gyorsan ki akarunk kapcsolni – de szó szerint.

Amit a végére hagytam, a fő negatívum: a rengeteg slow-motion. De komolyan, ennyit egy filmben én még nem láttam. Már a Túlvilágban is használták előszeretettel, ha itt kivennénk, körülbelül 30 percnyi anyagot kapnánk. Ez megint ugyan jól mutat, de kicsit olyan érzés, mintha elfogyott volna az írók képzelőereje és a rendező ezzel gyorsan el is intézte volna a dolgot. Néhol olyan érzésem volt, mintha a videojátékokból kimaradt jeleneteket ollózták volna ki és helyezték át a vászonra, élőszereplőkkel, annyira műnek tűnt néhol az egész.

Jöjjön akkor mindezek után a kérdés: miért is sikeres mindezek ellenére a sorozat? Azért, mert a közönség szereti ezeket a filmeket. Köztük én is. Hihetetlenül látványos agyatlan zombiakció, de mégis nézzük, mert rövidek, szórakoztatóak és ez pont elég ahhoz, hogy minden 2. – 3. évben jöjjön egy folytatás és bár most kevesebb bevételt hozott a film a 4. részhez képest, a maga 221 millió dollárjával kétség sem fér hozzá, hogy jönni fog a 6. rész is. Erre van igény. Én várom következőnek milyen tablettát fognak bevenni az írók vagy, hogy a rendező meddig akarja még koppintani a Mátrix-ot.

Pontszám: 10/4

Szerző : Szabó Bálint

Rendező: Paul W.S. Anderson
Forgatókönyvíró: Paul W.S. Anderson
Operatőr: Glen MacPherson
Vágó: Niven Howie
Producer: Paul W.S. Anderson, Jeremy Bolt, Don Carmody

Játékidő: 117 perc
Megjelenés: 2012.

Néhány kép:

A kaptár - Megtorlás (Resident Evil: Retribution) A kaptár - Megtorlás (Resident Evil: Retribution) A kaptár - Megtorlás (Resident Evil: Retribution) A kaptár - Megtorlás (Resident Evil: Retribution)

Képek : port.hu

Thanks for rating this! Now tell the world how you feel - .
Hogy tetszett?
  • Inkább nem
  • Talán
  • Nem rossz
  • Elmegy
  • Tetszik

Foxx.hu – Öltöztetünk, egyedivé teszünk
Foxx.hu - Egyedi filmes pólók és egyéb ajándéktárgyak

Ez is érdekelhet...

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

A weboldalunkon cookie-kat használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás